0

بهترین درمان طبیعی برای پوکی استخوان چیست؟

بهترین درمان طبیعی برای پوکی استخوان چیست؟

بهترین درمان طبیعی برای پوکی استخوان چیست؟

در این پست از سایت تفریحی آلناز قصد اریم به این سوال مهم که بهترین درمان طبیعی برای پوکی استخوان چیست پاسخ دهیم. تخمین زده می شود که پوکی استخوان بیش از دو میلیون نفر را در کانادا تحت تاثیر قرار دهد و به نسبت زنان بیشتر از مردان را تحت تاثیر قرار می دهد.

درمان های پوکی استخوان به سن، جنس و شدت بیماری بستگی دارد، اما امروز قصد دارم در مورد چیزهایی صحبت کنم که به همه مبتلایان به پوکی استخوان کمک می کند. طیف وسیعی از گزینه های طبیعی از جمله مکمل های ویتامین D، تغییرات رژیم غذایی و یک برنامه ورزشی ساده در دسترس هستند.

1- مکمل ویتامین D را امتحان کنید

ویتامین D به جذب کلسیم در بدن کمک می کند که استخوان ها را قوی و سالم نگه می دارد. در صورت کمبود ویتامین D، بدن کمتر قادر به جذب کلسیم است که منجر به علائمی مانند افسردگی، درد مفاصل و هضم ضعیف می شود. علاوه بر این، کمبود کلسیم باعث می شود بزرگسالان بیشتر مستعد شکستگی استخوان و پوکی استخوان شوند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که تامین کافی ویتامین D از دست دادن تراکم استخوان را کند می‌کند که به نوبه خود خطر شکستگی را کاهش می‌دهد.
از آنجایی که ویتامین D تا حد زیادی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دست می آید، این مشکل در مناطقی که هوای آفتابی محدودی دارند رایج است. و افرادی که در طول روز زمان کافی را در خارج از منزل نمی گذرانند، مانند کارمندان اداری یا افراد مسن تعطیل، نیز مستعد ابتلا به آن هستند. گیرنده های معیوب ویتامین D و دریافت ضعیف رژیم غذایی نیز می تواند به کمبود کمک کند. غذاهایی که به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند عبارتند از ماهی روغنی، پنیر و زرده تخم مرغ. با این حال، از آنجایی که وگان ها این غذاها را نمی خورند، باید مراقب باشند که دچار کمبود نشوند.
نکته اصلی: در صورت ابتلا به پوکی استخوان، مصرف مکمل ویتامین D معقول است، زیرا به بدن کمک می کند کلسیم، یک ماده معدنی کلیدی برای استخوان ها را جذب کند. مکمل مایع بهترین است، زیرا به طور کلی بهتر توسط بدن جذب می شود.

2 – مصرف منیزیم را افزایش دهید

منیزیم برای مبتلایان به پوکی استخوان بسیار مهم است زیرا به جذب کلسیم کمک می کند و در عین حال به تبدیل ویتامین D به فعال ترین شکل آن کمک می کند. همانطور که می دانیم ویتامین D برای جذب کلسیم نیز بسیار مهم است.
کمبود منیزیم که در کشورهای غربی شایع تر است، می تواند با مصرف بیشتر غذاهای سبوس دار، آجیل و میوه های خشک و همچنین با مصرف مکمل منیزیم مقابله شود.

نکته اصلی: مکمل مایع بهترین است زیرا راحت تر در جریان خون جذب می شود.

3 – رفع اسید معده پایین

اسید معده پایین می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. این می تواند به دلیل افزایش سن باشد، زیرا با افزایش سن در تولید اسید معده کارایی کمتری داریم. سایر مواردی که به این مشکل کمک می کند عبارتند از استرس، انتخاب های غذایی نامناسب، کمبود مواد مغذی و عفونت. مصرف طولانی مدت آنتی اسیدها نیز ممکن است سطح اسید معده را کاهش دهد.

اسید معده پایین یک عامل خطر برای پوکی استخوان است زیرا مانع از توانایی بدن برای حل شدن و یونیزه کردن کلسیم می شود که نقش بسیار مهمی در حفظ و سلامت استخوان دارد.

نکته مهم: در صورت داشتن هر گونه مشکل با اسید پایین معده، قبل از غذا از گیاهان تلخ مانند سنتوریوم استفاده کنید. به هضم غذا کمک می کند و باید پنج دقیقه قبل از غذا مصرف شود.

4- با استرس مقابله کنید

استرس یک عامل خطر برای پوکی استخوان است زیرا توانایی گوارش را کاهش می دهد. اسید معده پایین می تواند در نتیجه هضم ضعیف ایجاد شود که همانطور که توضیح دادم ممکن است بر سطح کلسیم تأثیر بگذارد.
استرس اغلب با کمبود خواب و همچنین اختلال در تنظیم گلوکز خون همراه است. مورد دوم بر تراکم استخوان تأثیر می گذارد، شواهد دیگری مبنی بر اینکه استرس می تواند یک عامل خطر برای پوکی استخوان باشد.
نکته اصلی: گل شور به کاهش علائم استرس و اضطراب خفیف کمک می کند. برای راهنمایی های بیشتر در مورد نحوه مدیریت استرس در دراز مدت، توصیه می کنم برخی از مقالات موجود در مرکز استرس ما را بخوانید.

5- تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد کنید

رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی، کافئین، غذاهای فرآوری شده و قند تصفیه شده می تواند باعث افزایش اسیدیته در جریان خون شود که خبر بدی برای سلامت استخوان ها است. رژیم غذایی پر از محصولات تازه قطعا گزینه بهتری است. همانطور که یک بررسی خاص نتیجه گرفت، مردم به اندازه کافی میوه و سبزیجات نمی خورند، علیرغم این واقعیت که ریزمغذی های مهم و فیتوکمیکال های موجود در آنها برای بازسازی استخوان مفید است.

این بررسی خاص که به یافته‌های 20 کارآزمایی در ارزیابی نقش غذاهای کامل بر سلامت استخوان‌ها پرداخته بود، همچنین شواهدی را نشان داد که نشان می‌دهد میوه‌های خشک مانند آلو خشک می‌توانند به حمایت از سلامت استخوان‌ها کمک کنند، عمدتاً با تأمین مقادیر معنی‌داری ویتامین K، منگنز، و بور. ، مس و پتاسیم.

مواد مغذی مانند سلنیوم، مس و آهن که در طیف وسیعی از غذاها یافت می شوند نیز ممکن است در سلامت استخوان نقش داشته باشند. بنابراین ما باید رژیم غذایی سالم، متنوع و متعادل داشته باشیم، به ویژه در دوره های حساس بازسازی استخوان، مانند دوران یائسگی.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که مصرف نمک می‌تواند بر سطح کلسیم تأثیر بگذارد. وقتی مصرف سدیم خیلی زیاد باشد، بدن از طریق ادرار از شر آن خلاص می‌شود – این خوب است – اما در عین حال کلسیم را نیز دفع می‌کند – قطعاً خوب نیست. سطوح بالای کلسیم در ادرار ممکن است به ایجاد سنگ کلیه کمک کند، در حالی که سطوح ناکافی کلسیم در بدن می تواند منجر به نازک شدن استخوان ها و پوکی استخوان شود. بنابراین، برای بهبود سلامت استخوان، کاهش مصرف نمک بسیار مهم است.

نکته اصلی: در حالی که وقتی صحبت از منابع غذایی پر نمک به میان می آید، انگشت گذاشتن روی چیپس و سایر تنقلات نمکی آسان است، گوشت های فرآوری شده، غذاهای آماده، نان سفید و حتی سس های از پیش بسته بندی شده نیز به همان اندازه مقصر هستند. به عنوان جایگزین، چرا به جای آن میان وعده ها و وعده های غذایی کم نمک خانگی درست نکنید؟ مرکز دستور پخت ما مملو از دستور العمل های آسانی است که می توانید امتحان کنید.

6- از آبمیوه های گازدار و کافئین خودداری کنید

مقادیر زیاد آب‌میوه‌های گازدار و کافئین می‌تواند سطح فسفر بدن شما را کاهش دهد، که برای استخوان‌های شما مفید نیست. سطوح بالای فسفات خون بر سطح ویتامین D تأثیر منفی می گذارد و از آنجایی که ماده مغذی دوم به جذب کلسیم کمک می کند، در نتیجه استخوان ها ضعیف می شوند.
نکته اصلی: لیموناد و نوشابه را با یک اسموتی با طراوت تعویض کنید ما دستور العمل های مختلفی را برای مطابقت با ذائقه شما در مرکز دستور پخت خود داریم. اگر عاشق قهوه هستید، نوشیدنی طبیعی بامبو ما یک جایگزین را ارائه می دهد: این نوشیدنی کاملاً بدون کافئین است، بنابراین برای استخوان ها مفید است!

7- ورزش های متوسط ​​انجام دهید

ورزش بدنی نیز برای استخوان های قوی بسیار مهم است و عدم تحرک با افزایش احتمال پوکی استخوان مرتبط است. تنها 20 تا 30 دقیقه پیاده روی روزانه نقطه شروع خوبی است، اما ممکن است بخواهید برخی از ورزش های کم تاثیر مانند شنا و گلف را نیز امتحان کنید. پزشک شما همچنین می‌تواند اطلاعاتی در مورد نوع کلاس‌های ورزشی برای شما ارائه دهد.

نکته اصلی: بزرگسالان به حدود 160 دقیقه در هفته نیاز دارند، پس چرا نیم ساعت و پنج روز در هفته ورزش نکنید؟

آیا برای پوکی استخوان باید کلسیم مصرف کنم؟

همه ما می دانیم که کلسیم برای استخوان ها مفید است، درست است؟ اما آیا می‌دانستید که کمبود کلسیم تنها به دلیل رژیم غذایی بسیار سخت است؟
افراد مبتلا به اختلال خوردن، افراد مسن با رژیم غذایی ناکافی (زیرا به غذاهای آماده وابسته هستند یا نمی توانند به خواربار فروشی بروند)، و هرکسی که از داروهای تفریحی استفاده می کند ممکن است مستعد کمبود کلسیم باشد.
با این حال، اگر رژیم غذایی شما متنوع باشد، بعید است که در نتیجه چیزی که می خورید دچار کمبود کلسیم شوید. بنابراین، به جای استفاده از مکمل کلسیم، بهتر است بیشتر روی ویتامین D تمرکز کنید که همانطور که توضیح دادم به جذب کلسیم کمک می کند.
علاوه بر این، یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا در سال 2015 به این نتیجه رسید که افزایش دریافت کلسیم از طریق منابع غذایی و مصرف مکمل‌های کلسیم تنها باعث افزایش جزئی و غیر پیشرونده در تراکم استخوان (BMD) می‌شود که بعید است منجر به کاهش قابل توجه بالینی شود. آنها به این نتیجه رسیدند که اگر امیدواریم استخوان‌های سالمی داشته باشیم، باید بیشتر از افزایش مصرف کلسیم خود انجام دهیم.
نکته اصلی: جاذب کلسیم می تواند جذب کلسیم را بهبود بخشد که به نوبه خود ممکن است تراکم استخوان را بهبود بخشد و از پوکی استخوان محافظت کند. جاذب کلسیم یک کارگردان کلسیم است به جای اینکه اجازه دهد کلسیم در مفاصل و بافتی که در آن نیاز نیست ریخته شود، به کلسیم نشان می دهد که کجا باید برود (استخوان، ناخن، مو). علاوه بر این، می‌تواند به بهبود استخوان پس از شکستگی، کمک به کاهش گرفتگی و تقویت ناخن‌ها کمک کند، به علاوه ممکن است به سندرم پای بی‌قرار کمک کند.

مصرف قرص های جاذب کلسیم ما بسیار آسان است زیرا بسیار کوچک هستند و در صورت لزوم می توان آنها را خرد کرد. آنها برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند و می توانند با یا بدون غذا و مایعات مصرف شوند.

نظرات کاربران

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب سایت تفریحی آلناز تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + هجده =

مشاهده بیشتر