0

تغذیه مناسب کودکان هنگام بیماری

تغذیه مناسب کودکان هنگام بیماری

تغذیه مناسب کودکان هنگام بیماری

در این پست از سایت تفریحی آلناز قصد داریم به معرفی تغذیه مناسب کودکان هنگام بیماری بپردازیم. علی‌رغم تمام تلاش‌های شما برای سالم ماندن، فرزندتان این حشره را گرفتار کرده است. آیا می دانستید کودکان به طور متوسط ​​سالانه بین 8 تا 10 بار سرما می خورند؟ این معمولاً تا مهدکودک است که مصونیت خود را ایجاد کرده اند. اگرچه هیچ درمانی وجود ندارد، اما کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بچه های کوچک در هنگام مبارزه با ویروس راحت و خوب تغذیه شوند.

کودکان باید استراحت کافی و مایعات کافی دریافت کنند. اما بهترین گزینه برای تغذیه آنها در زمانی که بیمار خفیف با کمی عطسه، سرفه و آبریزش بینی هستند چیست؟

آب میوه های رقیق شده، آب، سوپ و آبگوشت راه های عالی برای پر کردن مایعات هستند. اگر کودک شما تب، استفراغ یا اسهال دارد، توصیه های پزشک اطفال را برای جایگزینی مایعات دنبال کنید. بچه های بزرگتر ممکن است از انواع دمنوش گیاهی با عسل و لیمو استفاده کنند.

به آنها مقداری میوه بدهید

ممکن است هیچ مدرک محکمی وجود نداشته باشد که نشان دهد ویتامین C سرماخوردگی را درمان می کند، اما خواص آنتی اکسیدانی آن نمی تواند آسیبی به همراه داشته باشد. منابع خوب ویتامین C عبارتند از لیمو، لیموترش، پرتقال، گریپ فروت و انواع توت ها.

به کودک خود انواع میوه های نرم بدهید. آنها نه تنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی برای حمایت از سلامت و ایمنی هستند، بلکه حاوی مقدار زیادی آب برای کمک به تامین نیازهای کودک شما به مایعات هستند. میوه های برش خورده یخ زده راحت و به راحتی آب می شوند و به سرعت میوه های تازه فاسد نمی شوند. در اینجا چند راه برای خدمت به آنها وجود دارد:

  • میوه های کمی آب شده، مانند زغال اخته یا توت فرنگی، احساس خنکی در گلو ایجاد می کنند. گزینه دیگر این است که میله های میوه منجمد را تهیه یا خریداری کنید (به دنبال آنهایی باشید که شکر اضافه یا کم یا بدون شکر اضافه دارند.)
  • تکه های میوه یخ زده را با استفاده از شیر کم چرب یا بدون چربی یا نوشیدنی سویای غنی شده به اسموتی تبدیل کنید.

آنها را با موارد مورد علاقه خود خوشحال کنید

اما زیاده روی نکنید. یک کودک بیمار ممکن است اشتهای کمی داشته باشد، بنابراین مینی وعده های غذایی را بر اساس انواع غذاهای مورد علاقه او سرو کنید. وعده‌های غذایی کوچک مکرر هضم آسان‌تری دارد و به رفع نیازهای انرژی آنها کمک می‌کند. از غذاهای غنی، سرخ شده و چرب دوری کنید و به سمت نشاسته های ساده مانند برنج و رشته فرنگی متمایل شوید زیرا این مواد برای معده آسان هستند. موز، برنج، سس سیب یا نان تست را در صورتی که کمی کسل کننده هستند، امتحان کنید. اگر می توانید مقداری سبزیجات مصرف کنید – آن را دنبال کنید، اما بیشتر روی تغذیه آنها تمرکز کنید!

سوپ مرغ را امتحان کنید

سعی کنید خودتان از مرغ سوخاری دیشب درست کنید یا آب گوشت کم سدیم بخرید. سوپ گرم، آرام بخش و یک درمان پذیرفته شده است. همچنین به تامین نیازهای مایعات کودک شما کمک می کند. برای یک سوپ سیر تر، مقداری برنج یا رشته فرنگی و سبزیجات پخته و خرد شده اضافه کنید. چند قاشق غذاخوری آرد جو دوسر نیز می تواند برای غلیظ کردن سوپ ها در حین گرم کردن استفاده شود.

 

نظرات کاربران

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب سایت تفریحی آلناز تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + شش =

مشاهده بیشتر