سبک زندگی مناسب برای پیشگیری از سرطان

سبک زندگی مناسب برای پیشگیری از سرطان
سبک زندگی مناسب برای پیشگیری از سرطان

سبک زندگی مناسب برای پیشگیری از سرطان

کارشناسان می گویند رژیم غذایی، توصیه های فعالیت ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. در این پست از سایت تفریحی آلناز قصد داریم به معرفی سبک زندگی مناسب برای پیشگیری از سرطان بپردازیم.

آیا به دنبال راه هایی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان هستید؟ در اینجا لیستی از 10 توصیه رژیم غذایی و فعالیتی است که اشاره شده است.

  • تا حد امکان لاغر باشید بدون اینکه دچار کمبود وزن شوید.
  • هر روز حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید.
  • از نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید و مصرف غذاهای پرکالری را محدود کنید، مخصوصاً غذاهایی که فیبر کمی دارند و سرشار از چربی یا قند اضافه هستند.
  • بیشتر از انواع سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و حبوبات (مانند لوبیا) استفاده کنید.
  • مصرف گوشت قرمز (از جمله گوشت گاو، خوک و بره) را محدود کنید و از گوشت های فرآوری شده خودداری کنید.
  • اگر الکل مصرف می کنید، مصرف روزانه خود را به دو نوشیدنی برای مردان و یک نوشیدنی برای زنان محدود کنید.
  • مصرف غذاهای شور و غذاهای فرآوری شده با نمک (سدیم) را محدود کنید.
  • از مکمل ها برای محافظت در برابر سرطان استفاده نکنید.
  • بهتر است مادران تا شش ماهگی به نوزادان خود به طور انحصاری شیر بدهند و سپس مایعات و مواد غذایی دیگر را اضافه کنند.
  • پس از درمان، بازماندگان سرطان باید توصیه های پیشگیری از سرطان را دنبال کنند.

چرا این توصیه های سرطان؟

والتر ویلت ، استاد اپیدمیولوژی که بخش تغذیه دانشکده بهداشت عمومی هاروارد را رهبری می کند، در تیم بین المللی دانشمندانی بود که این توصیه ها را نوشت.

در جلسه ADA، ویلت گفت اولین توصیه – تا حد امکان لاغر بودن در محدوده وزن سالم – “مهمترین توصیه، تا حد امکان” است.

اما یک توصیه وجود دارد که ویلت می گوید ممکن است یک “اشتباه” باشد — توصیه ای در مورد عدم مصرف مکمل ها. ویلت خاطرنشان می کند که مکمل های ویتامین D ممکن است خطر سرطان روده بزرگ و شاید سرطان های دیگر را کاهش دهند. او پیش بینی می کند که این توصیه اولویت اصلی برای بررسی خواهد بود.

نحوه پیروی از توصیه ها

کارن کالینز، MS، RD، CDN، مشاور تغذیه موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان است. او توصیه‌ها را قبل از انتشار در سال گذشته بررسی کرد و در گفتگو با اعضای ADA به ویلت پیوست.

کالینز این نکات را برای هر یک از توصیه ها ارائه می دهد:

تا حد امکان لاغر باشید بدون اینکه دچار کمبود وزن شوید: فقط به ترازو نگاه نکنید. کالینز می گوید اندازه دور کمر خود را به عنوان یک اندازه گیری خام چربی شکم خود بررسی کنید. او توصیه می کند که دور کمر مردان از 37 اینچ و کمر زنان 31.5 اینچ یا کمتر باشد.
هر روز حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید: کالینز خاطرنشان می کند: می توانید آن را به بلوک های 10 تا 15 دقیقه ای تقسیم کنید و حتی ممکن است فعالیت بیشتر بهتر باشد.
از نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنید و مصرف غذاهای پرانرژی را محدود کنید: کالینز که پیشنهاد می‌کند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل را پر کنید، خاطرنشان می‌کند: اینطور نیست که این غذاها مستقیماً باعث سرطان شوند، اما اگر اغلب زیاده روی کنید، می‌توانند بودجه کالری شما را کاهش دهند.
بیشتر از انواع سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و حبوبات مانند لوبیا استفاده کنید: به سراغ رنگ های متنوع بروید (مانند سبزی تیره اسفناج، آبی عمیق بلوبری، سفیده پیاز و سیر و غیره). کالینز می‌گوید که اکثر آمریکایی‌ها در گیرکردن بارها و بارها از خوردن همان سه سبزی گیر کرده‌اند.
اگر اصلا مصرف می‌شود، نوشیدنی‌های الکلی را به دو عدد برای آقایان و یک عدد برای خانم‌ها در روز محدود کنید: مراقب اندازه وعده خود باشید. کالینز خاطرنشان می کند که نوشیدنی ها اغلب آزادانه ریخته می شوند. ویلت می افزاید که مزایا و معایب مصرف متوسط ​​الکل چیزی است که زنان ممکن است به خصوص نیاز به در نظر گرفتن آن داشته باشند و مزایای قلب و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه ناشی از نوشیدن الکل را افزایش دهند.
گوشت های قرمز (گوشت گاو، خوک، بره) را محدود کنید و از گوشت های فرآوری شده پرهیز کنید: کالینز می گوید که مصرف گوشت قرمز را به 18 اونس در هفته محدود کنید، که پیشنهاد می کند به جای گوشت قرمز از مرغ، غذاهای دریایی یا حبوبات استفاده کنید. کالینز نمی گوید هرگز گوشت قرمز نخورید، فقط در حد اعتدال این کار را انجام دهید.
مصرف غذاهای شور و غذاهای فرآوری شده با سدیم را محدود کنید: به گفته کالینز، بیش از 2400 میلی گرم در روز مصرف نکنید و به جای آن از گیاهان و ادویه ها استفاده کنید. او می افزاید که غذاهای فرآوری شده امروزه بیشترین میزان دریافت سدیم را به خود اختصاص می دهند – نه نمکی که هنگام پخت و پز یا غذا خوردن اضافه می کنید.
از مکمل‌ها برای محافظت در برابر سرطان استفاده نکنید: به این معنا نیست که مکمل‌ها مضر هستند – ممکن است جدا از پیشگیری از سرطان «با ارزش» باشند، اما به گفته کالینز، شواهدی مبنی بر محافظت در برابر سرطان وجود ندارد، به جز ویتامین D.
بهترین کار برای مادران این است که تا شش ماهگی به نوزادان منحصرا شیر بدهند و سپس غذاها و مایعات دیگر را اضافه کنند: کالینز می گوید که بیمارستان ها می توانند این امر را بیشتر تشویق کنند.
پس از درمان، بازماندگان سرطان باید توصیه های پیشگیری از سرطان را دنبال کنند. بازماندگان شامل افرادی هستند که تحت درمان سرطان هستند و همچنین افرادی که درمان سرطان خود را به پایان رسانده اند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =