0

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی در برابر آنفولانزای خوکی

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی در برابر آنفولانزای خوکی

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی در برابر آنفولانزای خوکی

در این پست از سایت تفریحی آلناز قصد داریم به بررسی غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی در برابر آنفولانزای خوکی بپردازیم. جدای از اصول اولیه، افزودن چند غذای خاص که ایمنی را تقویت می کند به رژیم غذایی روزانه شما می تواند به شما و خانواده تان کمک کند تا از آنفولانزای خوکی جلوگیری کنید.

نکات کلیدی

  • آنفولانزای خوکی بسیار مسری است و از فردی به فرد دیگر سرایت می کند
  • اما اقدامات ساده بهداشتی و تغذیه خوب می تواند به جلوگیری از ابتلا به ویروس های آنفولانزای فصلی از جمله H1N1 کمک کند
  • این غذاها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا سیستم ایمنی قوی داشته باشید و سالم بمانید

آنفولانزای خوکی، که با نام H1N1 نیز شناخته می‌شود، در سرتاسر کشور با بسیاری از مناطق از جمله پایتخت ملی ویران می‌کند و تعداد مبتلایان را افزایش می‌دهد. اساساً، آنفولانزای خوکی زیرگونه ای از ویروس آنفولانزای A است که دستگاه تنفسی فوقانی (به طور بالقوه تحتانی) میزبانی را که آلوده می کند، تحت تأثیر قرار می دهد. علائم شایع عفونت ویروس H1N1 تب، لرز، کاهش اشتها، گلودرد، سردرد، بدن درد، خستگی و غیره است.

آنفولانزای خوکی بسیار مسری است و از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. اما اقدامات ساده بهداشتی – مانند شستن صحیح دست ها، دست نزدن به سطوحی که ممکن است حاوی ویروس باشند – و تغذیه خوب می تواند به کاهش شدت بیماری یا حتی جلوگیری از ابتلا به ویروس های آنفولانزای فصلی از جمله H1N1 کمک کند. افراد مبتلا به ویروس H1N1 معمولاً با داروهای ضد ویروسی مانند Oseltamivir یا معمولاً Tamiflu درمان می شوند. با این حال، پزشکان واکسن آنفولانزا را یک بار در سال توصیه می کنند که بهترین راه برای پیشگیری از آن است.

غذاهایی که ممکن است با آنفولانزای فصلی (H1N1) مبارزه کنند

جدای از اصول اولیه، افزودن غذاهای خاصی که ایمنی را تقویت می کند به رژیم غذایی روزانه شما می تواند به شما و خانواده تان کمک کند تا از آنفولانزای خوکی جلوگیری کنید.

لوبیا

لوبیا

لوبیا و حبوبات یکی از سالم ترین غذاهایی هستند که می توانید بخورید. آنها منبع عالی پروتئین و فیبر هستند که می توانند از سیستم ایمنی بدن شما حمایت کنند. ایجاد ایمنی یکی از حیاتی ترین عملکردهای پروتئین در بدن شماست. بنابراین، دریافت کافی این ماده مغذی به بدن شما کمک می کند تا سدی در برابر عفونت های ویروسی مانند آنفولانزای خوکی ایجاد کند. مرغ، تخم مرغ، ماهی، شیر، آجیل، دانه ها و غذاهای حاوی سویا همگی سرشار از پروتئین هستند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک منبع عالی از ویتامین‌های C و E، آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که می‌تواند به بهبود ایمنی شما کمک کند، کلم بروکلی انتخاب خوبی از سبزیجات برای گنجاندن در رژیم غذایی شما به ویژه در فصل آنفولانزا است. سبزی چلیپایی همچنین حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند سولفورافان، فیبر، کلسیم و سایر مواد مغذی است که می تواند به شما در جلوگیری از سرماخوردگی کمک کند.

هویج

هویج

استفاده از میوه ها و سبزیجات با رنگ روشن مانند هویج، کدو تنبل، پرتقال می تواند به تقویت دستگاه تنفسی کمک کند. به عنوان مثال، بتاکاروتن موجود در هویج به تولید سلول های سالم در سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. مصرف غذاهای غنی از بتاکاروتن به حفظ غشای مخاطی که مجاری تنفسی و روده را می پوشاند کمک می کند و باعث می شود باکتری ها و میکروب ها به جریان خون شما نرسند و شما را بیمار کنند.

ماست کم چرب

ماست کم چرب

اعتقاد بر این است که پروبیوتیک های موجود در ماست و سایر محصولات غذایی تخمیر شده می توانند به کاهش شدت سرماخوردگی کمک کنند. شما می خواهید ویتامین D اضافه شده را انتخاب کنید زیرا این ماده مغذی ممکن است خطر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را کاهش دهد.

ادویه ها و گیاهان

ادویه ها و گیاهان

گیاهان و ادویه ها چندین فواید برای سلامتی دارند – از درمان علائم ناراحتی معده گرفته تا تسکین گلودرد یا احتقان بینی ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا. زنجبیل، سیر و زردچوبه سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و به بدن شما کمک می کند تا از ویروس های مختلف، آنفولانزا جلوگیری کند، زیرا دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند.

همچنین از مکان‌های شلوغ خودداری کنید، خوب بخوابید و اقدامات بهداشتی مناسب را برای حفظ سلامتی انجام دهید.

 

نظرات کاربران

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب سایت تفریحی آلناز تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 2 =

مشاهده بیشتر