0

10 غذایی که هنگام گلودرد باید بخورید

10 غذایی که هنگام گلودرد باید بخورید

10 غذایی که هنگام گلودرد باید بخورید

در این پست از سایت تفریحی آلناز قصد داریم به معرفی 10 غذایی که هنگام گلودرد باید بخورید بپردازیم. گلودرد باعث ناراحتی افراد در هر سنی می باشد. اغلب اولین نشانه سرماخوردگی یا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، می‌تواند باعث شود که شما احساس بدبختی کنید و تمایلی به خوردن نداشته باشید اما برای تسریع روند بهبودی، مهم است که در هنگام بیماری به بدن خود سوخت بدهید.

غذاهای مغذی برای سرماخوردگی و عفونت

اگرچه اشتهای شما احتمالاً در هنگام بیماری زیاد نخواهد بود، سعی کنید تا جایی که می توانید مواد مغذی مصرف کنید. همه ما این جمله را شنیده‌ایم که “سرماخوردگی را بخور، تب را گرسنگی بده” در حالی که هیچ غذایی گلودرد را درمان نمی کند، انتخاب های خاصی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید که به تسکین سوزش و تورم کمک می کند و در عین حال باعث بهبودی می شود.

پزشک گوش، حلق و بینی شما در صورت داشتن گلودرد غذاهای زیر را توصیه می کند.

سوپ مرغ

مادربزرگ شما درست می گفت – سوپ مرغ واقعا به مبارزه با سرماخوردگی و عفونت کمک می کند. دانشمندان کشف کرده‌اند که سوپ مرغ به مهار حرکت نوتروفیل‌ها، گلبول‌های سفید خون که در برابر عفونت دفاع می‌کنند، کمک می‌کند و مایعات داغ حرکت مخاط بینی را افزایش می‌دهد. به علاوه، آبگوشت شما را هیدراته نگه می دارد و نمک به بافت های شما امکان می دهد مایعات را حفظ کنند. امتیاز: خوشمزه است!

عسل

عسل یکی دیگر از موادی است که به دلیل فواید دارویی آن بسیار مورد توجه قرار می گیرد. مطالعات نشان داده اند که آن را در دفع عفونت های باکتریایی و ویروسی موثر است. اما مصرف خود را محدود کنید. محتوای قند بالا می تواند از عملکرد موثر سیستم ایمنی جلوگیری کند. به کودکان زیر یک سال به دلیل احتمال ابتلا به بوتولیسم نباید عسل داده شود.

ماست

ماست منبع عالی پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی های سالم است. مملو از باکتری های پروبیوتیک است که به محافظت از سیستم ایمنی کمک می کند. به علاوه، بافت خنک و نرم آن، آن را به منبعی ایده آل برای تغذیه در زمان بیماری تبدیل می کند.

پوره سیب زمینی

غذاهای نرم همیشه هنگام بیماری ایده خوبی هستند و پوره سیب زمینی کاملاً مناسب است. پوست حاوی منیزیم، ویتامین C و آنتی اکسیدان های مفید است، موادی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند، بنابراین هنگام له کردن آن را حفظ کنید. فقط مطمئن شوید که قبل از غذا اجازه دهید خنک شوند تا از تحریک بیشتر گلو جلوگیری شود.

تخم مرغ

تخم مرغ دارای دوزهای سالم ویتامین D و B12 و همچنین مواد معدنی مانند روی، آهن و سلنیوم است که همگی به مبارزه با عفونت کمک می کنند. سرو کردن آنها به صورت مخلوط در زمان بیماری خوردن آنها را آسان تر می کند.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر سرشار از فیبر و موادی مانند منیزیم، روی و آنتی اکسیدان‌ها، غذای بسیار خوبی برای کمک به دفع سموم بدن است. بافت نرم آن باعث می‌شود هنگام گلودرد، قورت دادن آن آسان باشد.

زنجبیل

این ریشه که در چین منشا گرفته است در کاهش درد و التهاب عالی است و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به جلوگیری از رشد باکتری ها کمک می کند. خواص ضد تهوع آن به خوبی مستند شده است. مطالعات نشان می دهد که ترکیب زنجبیل با عسل اثربخشی هر یک از مواد را به تنهایی افزایش می دهد.

ژله

تکان دادن آن را تماشا کنید و ببینید وقتی مریض هستید تکان می‌خورد و می‌توانید در کمترین زمان احساس بهتری داشته باشید. ژله حاوی خواص دارویی منحصربه‌فردی نیست و محتوای قند آن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند، اما بافت صاف آن باعث می‌شود وقتی گلوی شما تحریک می‌شود، به راحتی بلعیده شود.

بستنی

غذاهای سرد مانند بستنی به تسکین گلودرد و کاهش التهاب کمک می کند. باز هم، به یک قاشق غذاخوری پایبند باشید، زیرا قند بیش از حد ممکن است اثربخشی سیستم ایمنی را مهار کند.

اسموتی ها

اسموتی های تهیه شده با مواد کم قند و آنتی اکسیدان بالا مانند انواع توت ها، کلم پیچ یا کرفس به تسکین گلو و تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند. میوه هایی مانند پرتقال یا نارنگی را برای تقویت ویتامین C و تسریع بهبودی اضافه کنید.

نظرات کاربران

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب سایت تفریحی آلناز تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + شانزده =

مشاهده بیشتر