0

10 قدم کوچک برای سلامت قلب

10 قدم کوچک برای سلامت قلب

10 قدم کوچک برای سلامت قلب

در این پست از سایت تفریحی آلناز قصد داریم به معرفی 10 قدم کوچک برای سلامت قلب بپردازیم. تغییر بخش مهمی از زندگی با بیماری قلبی یا تلاش برای جلوگیری از آن است. جهش در فشار خون یا کلسترول باعث می شود یک سخنرانی در مورد تغییرات سبک زندگی سالم برای شما به ارمغان بیاورد. اغلب به بازماندگان حمله قلبی و سکته گفته می شود که عادت های خود را در طول زندگی تغییر دهند.

برخی از افراد به راحتی الگوی ورزش، رژیم غذایی و عادات ناسالم خود را اصلاح می کنند. بقیه ما سعی می کنیم تغییراتی ایجاد کنیم، اما همیشه موفق نمی شویم. به جای انجام تغییرات بزرگ، ممکن است بتوانید سلامت قلب خود را با یک سری تغییرات کوچک بهبود بخشید. پس از شروع، ممکن است متوجه شوید که تغییر چندان سخت نیست. این رویکرد ممکن است بیشتر طول بکشد، اما همچنین می تواند شما را برای ایجاد برخی تغییرات بزرگ ترغیب کند.

در اینجا 10 قدم کوچک برای بهبود سلامت قلب شما آورده شده است.

1. 10 دقیقه پیاده روی کنید. اگر اصلاً ورزش نمی کنید، یک پیاده روی کوتاه یک راه عالی برای شروع است. اگر این کار را انجام می دهید، راه خوبی برای افزودن ورزش بیشتر به روزتان است.

2. خودتان را تحرک بدهید. بلند کردن یک کتاب با جلد گالینگور یا وزنه دو پوندی چند بار در روز می تواند به تقویت عضلات بازو کمک کند. زمانی که به یک نسیم تبدیل شد، به سراغ وسایل سنگین‌تر بروید یا به یک باشگاه ورزشی بپیوندید.

3. یک میوه یا سبزی اضافی در روز بخورید. میوه ها و سبزیجات ارزان هستند، طعم خوبی دارند و برای همه چیز از مغز گرفته تا روده مفید هستند.

4. صبحانه را حسابی میل کنید. روز را با مقداری میوه و یک وعده غلات کامل مانند بلغور جو دوسر، تکه های سبوس دار یا نان تست گندم کامل شروع کنید.

5. نوشیدن کالری خود را متوقف کنید. حذف فقط یک نوشابه شیرین شده با شکر یا لاته پر کالری می تواند به راحتی ۱۰۰ کالری یا بیشتر در روز در شما ذخیره کند. در طی یک سال، این می تواند به کاهش وزن 10 پوندی تبدیل شود.

6. یک مشت آجیل بخورید. گردو، بادام، بادام زمینی و سایر مغزها برای قلب شما مفید هستند. سعی کنید در مواقعی که به میان وعده نیاز دارید به جای چیپس یا کلوچه مقداری از آن را بگیرید، آنها را به سالاد اضافه کنید تا ترد سالم و خوشمزه ای داشته باشید، یا از آنها به جای گوشت در ماکارونی و غذاهای دیگر استفاده کنید.

7. غذای دریایی بخورید. هفته ای یکبار به جای گوشت قرمز ماهی یا انواع دیگر غذاهای دریایی بخورید. برای قلب، مغز و دور کمر مفید است.

8. نفس عمیق بکشید. سعی کنید چند دقیقه در روز به آرامی و عمیق نفس بکشید. می تواند به آرامش شما کمک کند. تنفس آهسته و عمیق نیز ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

9. دست های خود را اغلب بشویید. شستشو با آب و صابون اغلب در طول روز یک راه عالی برای محافظت از قلب و سلامت شما است. آنفولانزا، ذات الریه و سایر عفونت ها می توانند برای قلب بسیار سخت باشند.

10. نعمت های خود را بشمارید. هر روز یک لحظه وقت بگذارید تا موهبت های زندگی خود را بپذیرید، یکی از راه های شروع به استفاده از سایر احساسات مثبت است. اینها با سلامتی بهتر، عمر طولانی‌تر و رفاه بیشتر مرتبط هستند، همانطور که موارد متضاد آنها – عصبانیت مزمن، نگرانی و خصومت – به فشار خون بالا و بیماری قلبی کمک می‌کنند.

نظرات کاربران

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب سایت تفریحی آلناز تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =

مشاهده بیشتر